DLL bestaat 80 jaar

Willibrorduspad 11 etappe kopieWoensdag 22 augustus - 19 km  WILLIBRORDUSPAD 11e etappe

BAARN NS – SOEST ZUID NS -  Startplaats: Brasserie ‘De Grote Kom’ - Torenlaan 71 – 3742 CS Baarn
Zoals elk jaar gebruikelijk is, kunnen wij in de maanden juli en augustus vóór 09.00 uur met onze ov-chipkaart reizen zonder bijbetaling. Dat betekent de volgende vertrektijden.

08.22 uur V Krommenie
08.26 V Wormerveer
08.29 V Zaandijk
08.31 V Bloemwijk
08.35 V Zaandam
08.49 A Amsterdam CS
09.10 V Amsterdam CS
09.52 A Baarn

In Baarn gebruiken voor het vertrek nog een bak koffie bij het naast het station liggende Café ‘De Generaal”. Dit café opent pas om 10 uur (en helaas geen minuut eerder) hetgeen betekent dat wij om 10.15 kunnen vertrekken.

We hebben een eet/koffie pauze in de Stationsrestauratie van Amersfoort. (na 11.6 km) Ik heb gerekend op een pauze van 30 minuten. De volgende pauze is 7 km verderop in “De Lange Duinen”.

In Soest-Zuid nemen we de NS Sprinter van 15.35 of 16.05 uur. Zijn we op tijd voor 15.35 dan zijn wij rond de klok van 17.00 uur terug in de Zaanstreek.
Zo niet, dan wordt het een half uurtje later.
Maar hoe dan ook, we hebben een prachtige wandeldag achter de rug.

Geïnteresseerden kunnen zich vooraf aanmelden bij Cees Moerbeek, emailadres:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Middenduin route kopieWoensdag 5 september -  20 km

MIDDENDUIN ROUTE OVERVEEN NS – ZANDVOORT NS
Startplaats: Eetcafé Klein Centraal. Er wordt gereisd per trein.

Deze pittige wandeling op woensdag 5 september door het Nationaal Park Zuid-Kennemerland midden in de Randstad, is zeer bijzonder! We wandelen namelijk
door een van oudsher voor het publiek afgesloten duinterrein. In het gebied Het Kraansvlak vindt een pilot met wisenten plaats. Maar ook al hebben we misschien geen geluk en zien we geen wisent, dan is het toch een prachtige wandeling met veel variatie.
Vanaf station Overveen gaat de route naar Middenduin, een landgoed met bos, duinen, steile boshellingen en cultuurlandschap. Dan lopen we terug naar Loetje voor de lunch. Daarna wandelen we langs de historische pleisterplaats Kraantje Lek (gesloten op woensdag) over het Visscherspad richting Zandvoort.
Vlak daarvoor pakken we de gemarkeerde route op die door het duingebied met veel zandpaadjes leidt. Een onderdeel daarvan is het Wisentpad door het leefgebied van de wisenten. Na het klimmen en dalen door de duinen is het een paar kilometer over het strand naar het gezellige Zandvoort.

Voor degenen die het té pittig vinden door het Wisentgebied, is er de mogelijkheid om het Duinpieperpad te nemen en zo het grootste deel van de zandpaadjes te vermijden. Dit spreken we onderweg af.

Praktische informatie: Er is een gratis P+R terrein bij station Overveen.Is dit terrein vol (dit is meestal het geval), rij dan vanaf het station naar links tot u links een bord ziet met P Tetterodehal. Bij de hal is voldoende parkeerruimte. Dit is 10 minuten lopen.

Met de trein wordt het iets gecompliceerder. Zoals bekend kunnen bezitters van een OV-chipkaart met korting reizen ná 09.00 uur.

Aangezien wij op tijd in Overveen moeten zijn, kunnen wij om 08.59 uur in Koog-Zaandijk instappen om vervolgens, na een overstap van 20 minuten in Sloterdijk, om 09.49 uur in Overveen te arriveren. Dan kunnen we nog net een kop koffie naar binnen werken voordat het sein van vertrek gaat klinken.

Geïnteresseerden kunnen zich vooraf aanmelden bij Cees Moerbeek, emailadres:

Altijd op een woensdag met uitzondering van 3e Pinksterdag op dinsdag 22 mei. . Alle kosten zijn voor eigen rekening. Verzamelen vanaf 9.30 uur. Gezamenlijke start om 10.00 uur. Voor treinreizen gelden andere tijden! *) Kijk hiervoor op onze website!

Voorinschrijving is noodzakelijk. Dit kan via

2018

Eetcafé Klein Centraal

Fotoalbum 2018

Klik hier voor het fotoalbum van 2018

Klik op het logo voor onze Facebook pagina

Op Lemen Voeten

Onze sponsor

Bezoek de website van onze sponsor:

Klik hier voor website "Liv Ourdoor" (onze sponsor)